Optimalizace nade vše

Na internetu už to tak prostě chodí. Člověk si tam založí nějakou tu svoji internetovou stránku a takřka všemocné vyhledávače se vesměs postarají o to, aby pomalu počal trpět komplexem méněcennosti, když vidí, kolik jiných stránek tu jeho předbíhá, kdykoliv se ji pokusí (on nebo kdokoliv jiný) nalézt.
Je tomu prostě tak. Internetové vyhledávače mají schopnost nejen nalézat zadaná slova, ale také řadit odkazy, jež jsou vyhledány, podle předem daných kritérií.
Ona kritéria by měla být nastavena férově, tak, aby se do popředí, na pozice, jež jsou nejnavštěvovanější, dostávaly ty stránky, jež jsou nejrelevantnější, nejlepší. Jenže vyhledávač je jen nemyslící rutinně si počínající stroj, a tak tomu ne vždy právě tak je. Což může být jak subjektivní, tak i objektivní názor.search engine.jpg
Když chce taková stránka slavit úspěchy, měla by se při vyhledávání umísťovat na první nebo alespoň na některé z prvních pozic. Jenže první by chtěl být každý a tak se na všechny rozhodně nedostane. A co ti, jimž štěstí nepřeje?
I neúspěšní se nakonec na přední pozice dostat mohou. A to pokud vsadí na seo optimalizace webových stránek.
SEO optimalizace je totiž proces, během kterého se dostává té které stránce maximálního možného vylepšení, jež ji učiní pro vyhledávače atraktivní. Jde tu o:

  • úpravy nedostatků přímo na webu, jež mohou být designové i jiné
  • hledání těch nejvhodnějších klíčových slov, jež se těší největší popularitě
  • pravidelné dodávání relevantních a zajímavých článků alias copywriting
  • tvoření zpětných odkazů, jež sem přivádějí další hledající, alias linkbuilding
  • optimální PR kampaně, jež onu stránku propagují

obsah marketing.png
To vše dohromady vede k tomu, že se stránka vyhledávačům ‚zalíbí‘. Že je přesně taková, jakou mají považovat za nejdokonalejší a jakou mají preferovat. A od tohoto zalíbení už je k postupu na atraktivnější pozice jenom krůček.
Malý krůček pro internet, ale velký pro ni i jejího majitele.